איך בוחרים מצלמה דיגיטלית?

לאהוב לצלם ולהבין בציוד צילום – לאו דווקא משהו שמגיע ביחד ולעיתים גם אנשים שאהבו את תחום הצילום מאז שהם זוכרים את עצמם, יכולים למצוא את עצמם במצב שבו הם לא יודעים איך בוחרים מצלמה דיגיטלית.

 

ואם במקרה, אתם רק צלמים מתחילים, סביר להניח שהיצע הגדול הולך לבלבל אותכם ותגלו שההחלטה על מצלמה דיגיטלית האידיאלית בשבילכם היא החלטה שתתקשו לעשות. לכן, כדאי לקרוא דבר או שניים בטרם מגיעים למעמד רכישת מצלמה דיגיטלית – לקטלוג מצלמות דיגיטליות לחצו כאן.

 

 "מה אני צריך?"

מצלמה דיגיטלית זהו שם מאוד מאוד כללי בכל הנוגע לתחום הצילום. סביר להניח שאם תגיעו לחנות צילום ותדעו לבקש רק מצלמה דיגיטלית, מבלי שתדעו לפרט מה בדיוק אתם מחפשים – תקבלו מבט מופתע ומעט יתקשו לעזור לכם.

לכן, בראש ובראשונה, יש צורך להגדיר מה בדיוק תרצו לצלם עם אותה המצלמה. אתם יוצאים לטיול בחו"ל ורוצים לצלם תמונות איכותיות למזכרת? ככל הנראה אתם יותר בכיוון של מצלמה קומפקטית פשוטה, שכוללת זום (פשוט) ופלאש ואיתה תעשו אחלה תמונות למזכרת.

במידה ואתם רוצים להתעסק בצילום בצורה מעט יותר רצינית – ככל הנראה אתם יותר בכיוון של מצלמה דמויית SLR, שלה כבר יהיה משקל גדול יותר מסוג המצלמה הקודם והיא תיתן לכם הרגשה שאתם נמצאים במקום רציני יותר מבחינת צילום. ואם אתם כבר צלמים בעלי וותק וניסיון ורוצים מצלמה מתקדמת, ככל הנראה הכיוון שלכם הן מצלמות רפלקס, בעלות יכולת לגרום לתמונה מודפסת להיראות בדיוק כפי שהנוף המצולם נראה.

 

 פיקסל מה?

מה הקטע עם הפיקסלים אתם שואלים? ובכן, פיקסלים אחראיים לחדות התמונה ולכך שכמה שיותר פרטים מהמצולם יעברו לתמונה המודפסת. איך יודעים מה צריך לחפש? ובכן, העניין טמון במה גודל התמונה שתרצו להדפיס בהמשך. ככל שתרצו תמונה גדולה יותר – כך אתם צריכים רזולוציה (כמות פיקסלים) גבוהה יותר.

 

 החוש השישי

חיישן במצלמות דיגיטליות בא בעצם להחליף פילם צילום. בהסבר פשוט – ברגע שהחיישן גדול, הוא יעביר לנו יותר פיקסלים וזה מביא אותנו לסעיף הקודם של מה זה פיקסלים ולמה הם משמשים אותנו.

 

 עדשים? לא, עדשה

ומה הקטע עם העדשה? עדשה מאפשרת לנו אקסטרה שליטה על הזום. במידה ואתם עוסקים בצילום מקצועי, אתם לבטח יודעים שעדשה טובה עושה הבדל גדול בין תמונה טובה לתמונה מטריפה.

 

 זוכרים משהו?

זכרון המצלמה הוא גם פרמטר חשוב, אם יצאתם לטיול ספארי של חודש בקניה, ככל הנראה  תרצו כמה שיותר זכרון למצלמה שלכם.

 

 דברים נוספים שחשוב לקחת בחשבון

מתחילות לרעוד לכם הידיים אחרי שאתם מצלמים במהלך יום שלם? כדאי להתעניין בחיישן הייצוב שיש למצלמה. מתכוונים להסתובב עם המצלמה יום שלם? כדאי לבדוק את המשקל שלה ואת הנוחות שלה.

ועכשיו, say cheese.

מצלמה דיגיטלית

מה היה לנו עד עכשיו?
מצלמה דיגיטלית
צלם עכשיו
עם יובל נגר
מתעניינים בצילום אירוע?
חייג עכשיו לטלפון:
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות
אירועים ואטרקציות
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות?

הפקת אירוע חוץ היא משימה מרתקת ומאתגרת שדורשת תכנון מוקפד, יצירתיות ושמירה על כל פרט קטן. מאירועים עסקיים ועד אירועים פרטיים, יכולת להפוך רעיון למציאות

קרא עוד »