האם יש הדברה לעטלפים?

עטלפים הינן חיה המוכרת לרובנו בעיקר בשל מגפת הקורונה, אשר רבים מהאנשים מאמינים כי הם המקור לווירוס שתקף את העולם בשנים האחרונות. אך בנוסף לזאת, עטלפים יכולים להוות מטרד רציני כאשר הם משתקעים בפתח הבית, בעליית הגג, או בכניסה לכל מבנה שהוא. בכתבה הבאה נפרט אודות דרכי הרחקת עטלפים מהמבנה, ונענה על השאלה האם קיימת הדברה לעטלפים.

 

הנזק שעטלפים עשויים לגרום לו

בכוחם של עטלפים להעביר חיידקים ומזיקים שונים, על כן הם עלולים להיות מסוכנים למערכת החיסון של בני אדם השוהים בקרבת המבנה בהם הם משתקעים. כמו כן, קיימים כיום סוגי עטלפים אשר מזיקים לעצי פרי, עלולים להרוס אותם וגם לפגוע בפרי עצמו ובכך לסכן את הבן אדם שאוכל את אותו הפרי. נזק נוסף שהעטלפים גורמים לו הוא הפצת מחלות. ישנם אנשים המאמינים כי העטלפים הם הסיבה המרכזית להפצתן של מחלות רבות כיום, כאשר המפורסמת בהן היא וירוס הקורונה. מפאת כל אלו, בנוסף לנזק האסתטי וההגייני שהעטלפים גורמים לו, ישנן כיום דרכים רבות להרחקת עטלפים.

 

הרחקה או הדברה?

הסיבה המרכזית שבגינה הדרכים הרבות להרחקת עטלפים קרויות באמצעות המילה "הרחקה" ולא "הדברה", היא שאין המטרה של דרכים אלו לפגוע בעטלפים בכל צורה שהיא, אלא רק לדאוג לכך שהם יתרחקו מהמבנה ולא יחזרו אליו שנית. על כן, קיימות כיום גם דרכים הקרויות בשם "הדברה" על מנת להרחיק עטלפים, אך אין מטרתן לפגוע בעטלפים, ברוב המקרים.

 

הדברה ירוקה להרחקת עטלפים

ישנה כיום שיטה מפורסמת להרחקת עטלפים, הנקראת הדברה ירוקה. בשיטה זו למעשה מותקן בבית, במרפסת, או בכל שטח בעייתי אחר אשר בו העטלפים מצאו להם בית, מתקן אשר משדר גלי קול מיוחדים שהעטלפים מסוגלים לשמוע. לעטלפים חוש שמיעה מפותח במיוחד, וכאשר הם שומעים גלי קול צורמים אלו, הם יתרחקו מהמבנה מבלי לשוב אליו שנית. כך שיטה זו למעשה מונעת את חזרתם של העטלפים אל המבנה, אך מבלי לפגוע בהם. על מנת להתקין משדר זה תוכלו להזמין אליכם הביתה מדביר מקצועי אשר יטפל בבעיה, לעיתים גם מרחיקי יונים מטפלים גם בבעיית עטלפים, ותוכלו להזמין מרחיק עטלפים כאן. www.nyonim.co.il

 

שיטות נוספות להרחקת עטלפים

קיימות כיום שיטות נוספות להרחקת יונים אשר תוכלו לבצע בעצמכם. בין דרכים אלו נמנות רשתות להרחקת עטלפים. רשתות אלו מצויות בדרך כלל בחנויות למוצרי בניין ולעיתים הן אותן רשתות אשר משמשות גם להרחקת יונים. קיימות מגוון רשתות, כאשר תוכלו לבחור ברשת על פי האורך הרצוי, המבנה שיתאים לכם, והחומר שממנו תרצו שהרשת תהיה עשויה – פלסטיק, מתכת או נירוסטה. דרך נוספת להרחיק את העטלפים בעצמכם היא בעזרת התקנת דוקרנים במקום הבעייתי, או באמצעות דחליל ינשופים, שהרי עטלפים מפחדים מינשופים.

 

לסיכום

לסיכומו של עניין, עטלפים הינם מטרד שיש לטפל בו בהקדם האפשרי ובאיכות המיטבית, על מנת לוודא שאלו לא יחזרו שנית לביתכם. דאגו לטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר ובדרך המתאימה למצב הבעיה, לסוג המבנה, וליכולת הכלכלית שלכם. בהצלחה!

חייה

 

מה היה לנו עד עכשיו?
איש הדברות
צלם עכשיו
עם יובל נגר
מתעניינים בצילום אירוע?
חייג עכשיו לטלפון:
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות
אירועים ואטרקציות
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות?

הפקת אירוע חוץ היא משימה מרתקת ומאתגרת שדורשת תכנון מוקפד, יצירתיות ושמירה על כל פרט קטן. מאירועים עסקיים ועד אירועים פרטיים, יכולת להפוך רעיון למציאות

קרא עוד »