מעשנות בשרים מיועדות למקצוענים – כל היתרונות של מעשנה

רבים מתגאים באהבתם לבשר, אך מעטים הם אלו שיודעים לשדרג את טעמו. בהכנת בשר פשוטה דרושה הבנה בסיסית . סוג הבשר וחלקי הבקר הם רק ההתחלה. חובבי הבשר שבינינו לא יסתפקו רק בבישול הבסיסי, אלא בשדרוג ושכלול החוויה – הן קולנירית והן חברתית

 

אין בשר בלי עשן

מעשנות בשרים תופסות מקום של כבוד במטבחי החוץ של חובבי הבשרים. כל מי שמחשיב את עצמו אוהב בשר שמע, מכיר או התנסה בשיטה החדשה-ישנה.  בשר בקר, דגים ועוף – כל אלה עוברים תהליך עישון איטי וארוך של הבשר, וטעמו בסיום מושפע מסוג העץ ושיטת העישון.

 

המדריך למתחיל

ישנם שני סוגי עישון עיקריים – עישון חם  בו הבשר מתעשן בצורה לא ישירה עם מעט עשן ולאורך זמן, והשיטה השנייה והמורכבת יותר- עישון קר בטמפרטורה גבוהה יותר ועשן כבד.  אינטנסיביות ההשגחה תלויה במקור החום של המעשנת. ככל שתבחרו בשיטת העישון הקלה יותר (חשמלית) כך טעם העישון יהיה פחות עמוק, לעומת שיטת עישון (פחמים) שדורשת יותר השגחה ותפעול.

היתרון של שיטת החום בגז ובחשמל היא שליטה על הטמפרטורה האידיאלית לבשר ופחות לכלוך בסיום הבישול. אך מנגד, הטעם העשיר ביותר הוא ללא עוררין עישון בשיטת הפחמים, וההבדל בטעם ניכר.

 

על טעם ועל ריח

שבבי העץ אומנם אינם חומר הבעירה המרכזי שהוא פחמים, אך תרומתם לארומה של הבשר היא חשובה מאוד, וגם אותם חשוב לבחור בקפידה. השבבים צריכים להיות של עצי פרי כך שטעמם וריחם ייטיבו את טעמו של הבשר בריח וטעם פירותי עדין. כיום מייבאים לארץ שבבים בטעמים שונים, ולפני השימוש חשוב להשרותם בנוזל- מים או משקאות אלכוהולים כגון יינות וויסקי שישפיעו גם על הטעם, על מנת לעכב את הבערה ולשמור על חום אידיאלי ויציב.

 

ועכשיו למנה העיקרית

הנתחים האידיאליים למעשנה הם נתחים גדולים עם מעט שומן מאחר והשומן אינו נצרב במהלך העישון בעקבות הטמפרטורות הנמוכות. הבשר האופטימלי ביותר הוא בקר, אך בגדול, ניתן לעשן מנקניקיה ועד לירקות, דגים ואפילו גבינה. הכול עניין של ניסוי וטעיה ואין גבול לקומבינציות שניתן לנסות ולטעמים שאפשר לטעום.

 

איך לבחור את המעשנת האולטימטיבית

שאלה שחוזרת על עצמה המון, היא איך לדעת איזו מעשנה מתאימה לי? ניתן לבחור את המעשנה לפי כמה פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא התקציב שברשותנו. הפרמטר השני הוא נוחות ותפעול- האם אנו מעוניינים במעשנה חשמלית הנותנת לנו נוחות מרבית או שנעדיף לקבל את חוויית העישון והטעמים המקסימלית עם מעשנת פחמים.

והפרמטר השלישי והאחרון הוא כמות השימוש ומספר הסועדים – אם אתם חובבי בשר שנוטים לארח, תצטרכו מעשנה גדולה יותר ובאיכות גבוהה על מנת שתעמוד באופן השימוש והכמות. למידת עישון הבשרים היא חוויה מהנה בפני עצמה עם חברים ומשפחה, וככזאת היא מספקת לנו ערב של ריחות וטעמים שכולם יזכרו למשך זמן רב.

מעשנות בשר

 

 

מה היה לנו עד עכשיו?
מעשנות בשר
צלם עכשיו
עם יובל נגר
מתעניינים בצילום אירוע?
חייג עכשיו לטלפון: