מה הם התנאים המשתלמים ביותר לקרן פנסיה?

מי מאיתנו לא מכיר פנסיונרים שבקושי מצליחים לממן את הוצאות המחיה שלהם בגלל שאין להם הכנסות מספקות. הספקות על קרן הפנסיה היא לא ממש יעילה. פנסיונרים רבים מדווחים על ירידה של מעל 50% בהכנסות שלהם מרגע היציאה לפרישה. הסיבה לכך היא טעויות רבות המתרחשות בגיל הצעיר שלא חושב על העתיד הצפוי. כאן נבדוק את התנאים המשתלמים בקרנות הפנסיה השונות.

 

מה חשוב שתבדקו בקרן הפנסיה שלכם?

קיימות קרנות פנסיה רבות ומובילות. אך גם אם קיבלתם המלצה על מנורה מבטחים קרן פנסיה שהיא אכן חברה מובילה, אתם מעוניינים להכיר את קרן הפנסיה אליה אתם מצטרפים. אין סיבה שתפרישו לקופת פנסיה שלא מתאימה לצרכים האישיים שלכם.

 

גובה דמי הניהול

בדקו את גובה דמי הניהול שהחברה גובה על ניהול קרן הפנסיה. כל חברה תגבה סכום אחר ותבטיח תשואות אחרות. גובה דמי הניהול שאתם תצטרכו לשלם בסופו של דבר יכול להכריע את כדאיות הקופה. הרי מדובר באחוזים שעלולים להיות משמעותיים. החוק קובע תקרה לגביית דמי ניהול: עד 6% מההפקדות החודשיות ועד 0.5% מהסכום שהצטבר בקופה. שימו לב, הנתונים משתנים בהתאם לסוג קרן הפנסיה. כאן ציינו את התקרה על גביית דמי ניהול בקרן פנסיה מקיפה.

 

גובה הסיכון

פיזור סיכונים נכון הוא הבסיס בכל השקעה. חשוב לבדוק את הרכב מסלולי ההשקעה ולנהל אותם בצורה נכונה. את הניהול מבצעת חברת ההשקעות אבל אתם יכולים לבחור את רמת הסיכון שאתם מעוניינים לשלב במסלולים. קחו בחשבון שככל שהסיכון הוא גבוה יותר, גם התשואה תהיה גבוהה יותר. מסלולים בעלי סיכון נמוך עלולים להיות בעלי תשואה נמוכה יחסית ולכן כדאי להיעזר באיש מקצוע בבחינת רמת הסיכון המתאימה לכם.

 

גובה התשואות

בבחינת תשואות ההשקעה, כדאי להתייחס לתקופה ארוכה של לא פחות מ-5 שנים. תקופה קצרה לא תיתן את הנתונים המדויקים ויהיה קשה להעריך את התשואה הצפויה בהתאם לכך. בדקו את גובה התשואה בקרנות הפנסיה השונות. אין סיבה להמשיך להפקיד לקופת פנסיה שלא מניבה תשואה טובה. תמיד אתם יכולים לנייד את הקופה לקרן המבטיחה תשואה גבוהה יותר.

 

בדקו גם את חברת הביטוח

כל חברת ביטוח מובילה לעצמה. לכל אחת מהן תחום התמחות מיוחד משלה. חשוב שתפנו לחברה שתהיה זמינה לכם. אתם רוצים שיהיה לכם עם מי לדבר כשקורה משהו ולכן בדקו את שירות הלקוחות של החברה אליה אתם פונים. בנוסף, בדקו את הכיסויים הביטוחים הניתנים על ידי החברה. כדי לפעול בצורה חכמה, רבים נעזרים ביועצי השקעות מקצועיים.

 

לסיכום

כשרוצים לבדוק את התנאים המשתלמים ביותר לקרן פנסיה, חשוב לבדוק את מצב קופת הפנסיה הקיימת. כאן בכתבה סיכמנו את הנקודות שצריך לבדוק. חשוב לזכור שניתן להיעזר במערכת להשוואת קופות פנסיה שיכולה לחסוך חצי עבודה.

נתונים פיננסים

 

מה היה לנו עד עכשיו?
כסף
צלם עכשיו
עם יובל נגר
מתעניינים בצילום אירוע?
חייג עכשיו לטלפון:
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות
אירועים ואטרקציות
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות?

הפקת אירוע חוץ היא משימה מרתקת ומאתגרת שדורשת תכנון מוקפד, יצירתיות ושמירה על כל פרט קטן. מאירועים עסקיים ועד אירועים פרטיים, יכולת להפוך רעיון למציאות

קרא עוד »