צילום רחוב – איפה זה התחיל

כולנו נתקלנו בתמונות של צילומי רחוב, אך לא בטוח שידענו אפילו לקרוא להם בשם "צילומי רחוב". מה זה צילום רחוב, איפה זה התחיל ואיך זה מתפתח? על המטרות של צילום רחוב וסיפורי הצלחה תוצרת ישראל

 

צילום רחוב – מה זה?

צילום רחוב הוא ז'אנר באמנות הצילום. הוא עוסק בצילום סיטואציות ברחוב או במקומות ציבוריים. לרוב הצילום מציג סיטואציה שיש בה כדי לסמל או לתאר תופעה או תהליך מנקודת מבט ספציפית. פעמים רבות הוא משמש גם להעביר מסר  – של אופטימיות, אירוניה או מחאה.

 

צילום הרחוב: תחילת הדרך

צילום הרחוב התפתח בצרפת במהלך המאה ה-19. התקופה הרומנטית באמנות, רוויית מהפיכות, צדק חברתי, שאלות של כלל ופרט, השכלה ורומנטיזם. לא פלא שאמנות צילום הרחוב התפתחה דווקא אז: אמנות המציגה סצנות רומנטיות, חוויות של היחיד, שלעתים מסמלות רעיונות גדולים דווקא בגלל שהן כביכול טריוויאליות.

 

אז'ן אטז'ה – מאבות צילום הרחוב

הוא לא היה הראשון, הוא היה הפופולרי: אז'ן אטז'ה הוא מאבותיו של צילום הרחוב. התמונות שלו  צולמו בפריז של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הן מציגות סצנות שמתרחשות בין רחובות, מדרגות, גנים ציבוריים וחלונות. הנוף האדריכלי של פריז האורבנית נלכד במצלמתו של אטז'ה למטרות מסחריות, אך לאחר מותו הן זכו להערכה אמנותית אסתטית.

 

צילום הרחוב מתפתח: אנרי קרטייה ברסון

מי שפיתח את הז'אנר והפך אותו לבעל אופי ייחודי כפי שהוא מוכר לנו כיום, הוא אנרי קרטייה ברסון. ברסון, צלם עיתונות מודרני צרפתי, פעל בצרפת החל משנות ה-30 של המאה ה-20 . ברסון הוא זה שהתמקד בתנועות של בני אדם על פני הרחוב, וביסס את עקרון הרגע המכריע – לפיו התפיסה האמנותית בצילום היא התרכזות בנקודות זמן קריטיות של פעולות, תנועות והמראות שנוצרים מהן. מבחינת קומפוזיציה, ברסון נהג להקפיד על צילום פריטים שיוצרים צורות גיאומטריות.

 

מטרת צילום הרחוב

מהי מטרת צילום הרחוב? חובבי הז'אנר הישראליים מכירים וודאי את עבודותיו של אלכס ליבק, שאמר כי צילום הרחוב: "חייב לצאת… מתוך נשמתו של הצלם, מוחו, אישיותו, תמונת העולם הפרטית שלו. אין שני צלמים שיראו התרחשות אחת באותו אופן"…

מי שממחיש את המטרה הזאת ומוסיף לה נדבך משלו הוא הצלם המוערך אמיר חודורוב, שמנקודת מבטו מצליח להעביר גם למי שמכיר את הנוף, איזשהו מימד אחר, לא מוכר. חודורוב זכה להצלחה בינלאומית בתערוכות בניו יורק ובלונדון, וקיבל אף פרסים יוקרתיים כמו פרס המונה ליזה במילאנו באירוע לרגל 500 שנה למותו של דה ווינצ'י. זהו אמן ישראלי בעל הכרה והשפעה בינלאומיות. הוא בטוח בעצמו ובנקודת המבט שלו, ומצליח להעביר דרכה תחושות ומסרים מלאי צבע ועוצמה.

צילום רחוב – היכולת ללכוד ברגע קטן מסר של אמנות אינסופית. חובבי צילום רחוב יכולים להתבונן במשך שעות ברגע הקטן הזה, וכל פעם לגלות בו רובד נוסף.

צלם מקצועי

 

מה היה לנו עד עכשיו?
צלמת מקצועית
צלם עכשיו
עם יובל נגר
מתעניינים בצילום אירוע?
חייג עכשיו לטלפון:
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות
אירועים ואטרקציות
איך להפיק אירוע חוץ מהאגדות?

הפקת אירוע חוץ היא משימה מרתקת ומאתגרת שדורשת תכנון מוקפד, יצירתיות ושמירה על כל פרט קטן. מאירועים עסקיים ועד אירועים פרטיים, יכולת להפוך רעיון למציאות

קרא עוד »