תמונות בשייט על הים – 6 טיפים לצילום המושלם

השקעתם, הגעתם למקום כמו מרכז השייט ושכרתם יאכטה, אופנוע ים, סקיפר או סירת מפרש. עכשיו כל שנות הוא להנות מהחוויה, וכמובן צלם את הסטורי המושלם או את תמונת השער לאלבום המשפחתי החדש. הבעיה היא, שצילום במים תוך כדי תנועה הוא עסק מורכב. לכן, ריכזנו עבורכם טיפים שאם תדבקו בהם – תשיגו צילום מושלם!

 

שעת הצילום

אחד הקשיים המרכזיים בצילום בים, הוא מצב השמש. לרוב, היא קופחת מעל לראשנו וצל אין בנמצא. התוצאה היא, שבמקום לראות פנים בצורה בהירה ויפה נקבל צלליות עמומות. הפתרון הפשוט הוא לצלם בשעות הבוקר המוקדמות, או לחלופין בשעות אחר הצהריים – לפנות ערב. צילום בשעות אלו, יאפשר לנו להתמקם נכונה כשהשמש מאחורי הצלם, ונקבל את התוצאה הרצויה.

 

סיטואציה טבעית

הרקע הקסום של הים, מאפשר לנו לוותר על העמדה של כולם בשורה ולצעוק "תגידו צ'יז". תמונה טבעית של חברי השייט, תוך כדי שיחה, משחק או התבוננות בנוף, עשויה להיות מוצלחת בהרבה מתמונה מלאכותית.

 

צילום לרוחב או לאורך?

לרוב, כדאי לצלם תמונות לרוחב. תמונה שצולמה לרוחב תואמת את הראייה המרחבית האנושית והתמונה תיראה שלמה יותר. מכיוון שכך, אם נרצה לצלם סיטואציה טבעית בשייט, או קבוצה של אנשים, נציב את המצלמה או את הסמארטפון במאוזן.

אולם יש תמונות, שעדיף לצלם במאונך. כאשר נצלם פורטרט – תמונת פנים של אדם יחיד, נעשה זאת עם מצלמה אנכית לקרקע ולא אופקית לה.

 

אומרים לא לפלאש!

המצלמות בטלפונים החכמים שלנו, וכמובן המצלמות המקצועיות, טובות לאין ערוך מאלו שהסתובבנו איתן בעבר. אחת התכונות שהשתכללו מאוד בשנים האחרונות, היא צילום באור מינימלי.

תכונה זו, מאפשרת לנו לוותר על הפלאש ולצלם תמונה מעולה גם בלעדיו. הפלאש פוגע בצבעים הטבעיים ברקע, ובכלל יוצר עיוותים בתמונה, כך שכל אימת שנוכל להימנע מהיעזרות בו, נעשה זאת. לרוב, גם בשייט לילי כלי השייט יהיה מואר, ונוכל להימנע מהשימוש בפלאש.

 

זום אין ידני בסמארטפון

בעוד שבמצלמות מקצועיות הזום הוא לרוב אופטי, הזום בטלפון שלנו הוא דיגיטלי. זום אופטי מאפשר לנו להרחיק או להקריב את התמונה, מבלי לפגוע באיכותה. הזום הדיגיטלי, לעומת זאת, פוגם בתמונה ואף עלול לעוות אותה. כדי להימנע מכך, נסו להמעיט במשחק עם הזום במצלמת הטלפון שלכם, ובמקום זאת זוזו בעצמכם ברחבי הסיפון, קדימה או אחורה, לפי הצורך.

 

צלמו הרבה ונתחו את התמונות!

כיום, ניתן לצלם אינספור תמונות בעלות מינימלית, אם בכלל. אין לנו צורך לפתח את התמונות ואף לא להעתיקן באמצעות דיסק און קי למחשב. לכן, כדאי מאוד לצלם המון תמונות, כל פעם מזווית שונה במקצת ובמשחק עדין עם התאורה.

בחנו את התמונות שצילמתם, ונסו להגיע מהבחינה למסקנות. אילו זוויות יצרו תמונות טובות יותר? אלו תמונות יצאו פחות איכותיות ומדוע? ניסוי וטעיה ילמדו אתכם יותר מכל דבר אחר.

 

"לא צילמת לא היית"

צילום הוא אמנות של ממש, ורובנו עושים בה שימוש יום יומי. בבואכם לצלם תמונות בשייט, עקבו אחר הטיפים שהענקנו לכם, לשם השגת תוצאה מושלמת.

 

סירה

מה היה לנו עד עכשיו?
שייט בים
צלם עכשיו
עם יובל נגר
מתעניינים בצילום אירוע?
חייג עכשיו לטלפון:
למה חשוב לצלם נכון צימר
טיפים בצילום
למה חשוב לצלם נכון צימר?

הרשת מלאה בתמונות של צימרים שמציעים פינה שקטה במקומות שונים ברחבי הארץ. חיפוש מעמיק בנושא יגלה בפניכם 2 סוגים של תמונות. אלה שצולמו על ידי

קרא עוד »
עדשה
טיפים בצילום
למה בחתונה צלם מגנטים זה מאסט

במהלך תכנון של אירוע מסים ובפרט, במהלך תכנון חתונה, נלקחים בחשבון כמה בעלי מקצוע שתזדקקו לשירותיהם. מבין בעלי המקצוע שתזמינו, לרוב נכלל גם צלם מקצועי

קרא עוד »