בעבר היחסית לא רחוק (למרות שהוא מרגיש שנות אור מאיתנו), צילום מקצועי היה נחלתם של צלמים מקצועיים, בעלי המצלמות האיכותיות (והיקרות) והציוד המקצועי. אך התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת לכל אחד מאיתנו להפוך לצלם מקצועי אפילו באמצעות הטלפון הנייד שלו. והנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג את התמונות שלכם ולהפוך אותן למקצועיות.
אור
הבסיס המשמעותי ביותר של הצילום הוא האור. האלמנט הזה הוא שמאפשר את פעולת הצילום עצמה וכן מהווה אספקט חשוב מאוד ביצירת התמונה. שימוש נכון בטכנולוגיות של המצלמה. לרוב המצלמות ישנה פונקציה של התאמת התאורה, השתמשו בו.
צבעים
במהלך היום ישנם שני פרקי זמן הנחשבים על ידי הצלמים המקצועיים לזמני העל לצילום התמונה המושלמת, זמנים אלו נקראים השעה הכחולה ושעת הקסם.
השעה הכחולה הינה בחצי השעה הראשונה של עלות השחר ובחצי השעה האחרונה של השקיעה. בשלב זה השמים נבצעים כחול. לעומת זאת, השעה הקסומה הינה שעת השקיעה ובה השמים נבצעים באדום ואור השמש נראה בגווני זהב. שימוש נכון בשעות היום יכול לספק לכם את התמונה המושלמת.
הכל עניין של זווית
רבים נוטים לצלם את התמונות שלהם מעמידה בלבד, ללא בחינה של גובה האובייקט אותו הם מצלמים. לעיתים קרובות, צילום בגובה העיניים של האובייקט שלנו יוצר פרספקטיבה אחרת לתמונה, אל תפחדו להעז ולנסות זוויות שונות.
ימין התמונה
רבים לא יודעים זאת, אך המוח שלנו מעבד אותות ומידע משמאל למין, סידור התמונה כך שהאובייקט העיקרי שלכם נמצא בצד הימני של התמונה, יוביל לכך שהצופה יבחין בו ויתמקד בו.
מסגרת ומיקוד
אחת השיטות המעניינות ביותר בעניי ליצור מיקוד באובייקט מסוים וליצור אפקט של וואו הינו שימוש במסגרות. המסגרת יכולה להיות כל דבר הנמצא באזור הצילום, החל מדלת, מבנה, קיר ועד לסלעים, הרים או נהרות. המסגרת אינה חייבת להיות סגורה לחלוטין, תיחום משני כיוונים יכול לעשות את העבודה בצורה מצוינת.
תנועה
צילום של דמות בתנועה נחשבת לאחת המשימות הקשות בכל הנוגע לצילום מקצועי. צריך ליצור מצד אחד דמות ברורה ומנגד תפיסה משמעותית של התנועה. אחד הטיפים החשובים בנוגע לתמונות של דמויות בתנועה הינה להשאיר לדמות מקום להמשך התנועה. בעצם לתפוס פריים רחב יחסית, בו ניתן לראות לאן הדמות מתכננת להתקדם. זה ישפר את המשמעות של הסיפור שאתם רוצים לספר.
תמונות עומק
כדי לקבל תמונות המשרות מעין הרגשה של תלת מימד ומספקות עומק, כדי מאוד להציב את האלמנט המשמעותי של הצילום בחזית התמונה. זה יגרום גם לתחושה של סקרנות בקרב הצופה.
הרקע
בתמונה בדרך כלל ישנו האובייקט שאותו אנחנו רוצים לצלם (במונחים מקצועיים, השטח החיובי) והרקע (השטח השלילי). חשוב מאוד לשים לב לרקע ולמתרחש בו (כולנו מכירים את התמונות שהרקע היה מעניין יותר מהתמונה עצמה). ניתן לשחק עם הרקע ולצלם אותו באופן מטושטש כך שהוא ידגיש את הגורם המצולם. משחק זה נעשה בדרך כלל באמצעות משחק של אור ופוקוס.